Geheugentechniek: hoe leer je een taal? Hoe onthoud je handboekkennis?

Tijdens hun studie krijgen studenten grote hoeveelheden kennis aangeboden, maar vreemd genoeg niet de technieken om deze kennis ook te onthouden. Bij docenten leeft alom de klacht dat studenten geen handboeken meer kunnen leren en voor studenten blijkt de inhoud van dikke boeken inderdaad een struikelblok. Op tentamens wordt daarom steeds minder concrete kennis gevraagd, waardoor studenten juist weer minder leren. Zo ontstaat een neerwaartse spiraal, die echter onnodig is. Martin Baasten (Expertisecentrum Academische Vaardigheden) bespreekt enkele klassieke en beproefde geheugentechnieken om feitenkennis (handboeken, woordenschat) snel en effectief te leren, als onderdeel van algemene academische vaardigheden.


Tijd en locatie

Datum 15 november 2016 
Tijd 15:00 -16:00 uur
Locatie Matthias de Vrieshof 2
2311 BZ Leiden
Zaal Kamer 002

Laatst Gewijzigd: 10-11-2016