Ellips

Ellips is een programma voor het taalvaardigheidonderwijs voor het oefenen van spreek-, luister- en schrijfvaardigheid.


Meer informatie over Ellips kun je vinden in de Quick Start Guide Ellips en bij de Frequently Asked Questions hieronder.

Inloggen en inschrijven

Je kunt inloggen in Ellips met je ULCN-account. Inschrijven gaat via de docent.

Veelgestelde vragen

Ik krijg de melding: "Fout: inlognaam niet bekend."
Mijn inlognaam wordt niet herkend. Je inlognaam is je studentnummer met een s ervoor (bijvoorbeeld: s0812345). Blijft de foutmelding neem dan contact op met de Ellips helpdesk via het vragenformulier.

Ik krijg de melding: "Fout: onbekende gebruiker/wachtwoord combinatie."
Neem contact op met de ISSC helpdesk (071 527 8888). Zij zullen het wachtwoord wijzigen en dit aan je doorgeven. Zie hierboven onder Blackboard: "Kun je niet inloggen?"

Ik krijg een error melding bij het inloggen.
Als er een fout wachtwoord wordt ingevoerd dan verschijnt er vaak een error. Om dit te voorkomen dient het inlogscherm opnieuw geladen te worden, dit kan via de volgende link.

De cursus, die ik volg staat niet in Ellips aangegeven.
Geef via het vragenformulier aan om welke cursus het gaat. De Ellips helpdesk zal je vervolgens toegang verschaffen.

Mijn antwoorden worden niet opgeslagen.
Ellips ondersteunt alleen Internet Explorer. Bij andere webbrowsers worden de antwoorden niet opgeslagen en zijn er dus geen resultaten van jouw toetsen. Gebruik dus alleen Internet Explorer als je met Ellips werkt. 

Als je gebruik maakt van Internet Explorer dan kan het mogelijk komen omdat je geen gebruik maakt van de vink knop (midden onderaan het beeldscherm) om je antwoord te verifiëren.

Mijn resultaten zijn niet zichtbaar.
Ellips werkt alleen goed met Internet Explorer. Als je gebruik maakt van een andere webbrowser dan worden de resultaten niet opgeslagen en zijn deze hierdoor niet zichtbaar. 

Als er “#1” staat achter een toets en bij de resultaten 0, dan is de toets onvoldoende afgesloten. Dit is na te gaan door op de link “#1” te klikken en vervolgens naar de tweede vraag te gaan (klik op het pijltje naar rechts, dat bovenin rechts in het scherm staat). Hierna verschijnt onderin het percentage van de vragen, die beantwoord zijn en het percentage van de correct ingevulde vragen. Meestal is de cesuur 90%, maar dit kan verschillen per cursus, vraag dit desnoods na bij de docent van het vak.

Andere fouten graag rapporteren!
Als je andere foutmeldingen tegenkomt, is het zeer wenselijk als je die doorgeeft aan de Ellips Helpdesk via het online vragenformulier. Vermeld daarbij zoveel mogelijk details, zoals wat je precies aan het doen was, wat er precies fout ging, wat er vervolgens gebeurde (crashte Ellips? crashte Internet Explorer? enz.). Vermeld ook welke versie van Windows en van Internet Explorer je gebruikt. De Ellips Helpdesk en alle landelijke gebruikers zullen je dankbaar zijn voor je hulp!


Meer vragen?

Staat je vraag hier niet bij? Stel je vraag over Ellips via het online vragenformulier. Je vraag wordt dan beantwoord door een medewerker van de Ellips Helpdesk, afdeling IFZ (Informatisering en Facilitaire Zaken).

Laatst Gewijzigd: 21-09-2015