Inspiratie opdoen

Binnen de Faculteit Geesteswetenschappen is er steeds meer activiteit op verschillende social media kanalen. Er is genoeg inspiratie op te doen!

Twitter

Twitter wordt door de faculteit met name ingezet om nieuws kort en bondig te communiceren en te verwijzen naar de website voor meer informatie.

Volg het facultaire twitteraccount @LeidenHum

Handig om te volgen
De faculteit heeft accounts op Twitter gebundeld (lists): 

Medewerkers en studenten van de universiteit die ‘Universiteit Leiden’ of ‘Leiden University’ in hun bio hebben staan:
Twittergids Universiteit Leiden

Nederlandse wetenschappers, actief op social media:
Wetenschapper 2.0

Volg voor updates over de bacheloropleidingen en de opendagen van Universiteit Leiden: @studiekeuzeLEI

Twitter & Onderzoek
Lees hier het interview met Erik Kwakkel over hoe hij zijn twitteraccount inzet in het uitdragen van zijn onderzoek.


Facebook

De facultaire Facebookpagina wordt gebruikt om actualiteiten te communiceren maar fungeert vooral als de ‘huiskamer’ van de faculteit. Het is eenvoudig om berichten van andere accounts te delen en de reacties op berichten te monitoren. Ons netwerk kan ook onze berichten eenvoudig delen op hun eigen accounts. Dit bevordert de zichtbaarheid van de faculteit. Er worden ook vragen van geinteresseerde studenten beantwoord.


Andere gerelateerde pagina's


Tips
Hoe krijg je meer fans op je Facebook pagina?
Wat vinden tieners van Twitter en Facebook?

LinkedIn

LinkedIn is een website waar vooral professionals actief zijn en hun CV hebben geplaatst. Deze site is populairder onder alumni en medewerkers dan onder studenten. Er kunnen vacatures en aankondigingen op worden geplaatst, en er kan worden gereageerd en gediscussieerd. Ook op Linkedin kunnen groepen gevolgd worden op verschillende (wetenschappelijke) interessegebieden.

Lees meer over LinkedIn voor universiteiten.

Opleidingen en alumniverenigingen op LinkedIn


De Faculteit op LinkedIn
De Universiteit Leiden op LinkedIn

Blogs

Er zijn veel redenen om te bloggen. Waarom bloggen onderzoekers? Volgens The Guardian is het niet om een breed publiek te bereiken. Lees ook eens het interview met Maurits Berger over het Leiden Religie Blog en het Leiden Islam Blog.

Onderzoeksprojecten


Instituten
Meer Geesteswetenschappen
Studenten

Youtube

YouTube is een website voor het kosteloos uploaden, bekijken en delen van videofilmpjes door gebruikers. Het motto van deze website is YouTube, Broadcast Yourself.
De universiteit heeft een Youtubekanaal waar verschillende filmpjes te vinden zijn over van alles wat er in de faculteiten gebeurt.

Foursquare

Foursquare is een 'location based' platform waarop gebruiker vanaf hun smartphone virtueel kunnen 'inchecken' bij locaties en zo aan hun vrienden laten weten waar ze zich bevinden en wat ze gaan doen. Gebruikers kunnen tips en beoordelingen toevoegen aan die locaties, die vervolgens weer andere gebruikers kunnen helpen die een locatie bezoeken of bij het zoeken naar een activiteit in hun omgeving.

Er is één universitaire Foursquare-account. Hier zijn alle universitaire locaties gegroepeerd en wordt nieuws over evenementen en praktische zaken geplaatst.

Daarbinnen is een lijst met alle Geesteswetenschappenlocaties.

Andere faculteiten

De Faculteit Wis- en Natuurkunde heeft een mooi overzicht van haar activiteiten en kanalen.

Vragen of hulp nodig?

De medewerkers van Communicatie en Werving adviseren je graag over de inzet van social media en helpen bij vragen die je mogelijk hebt.

 
Laatst Gewijzigd: 25-08-2014