Accounts

Elke (gast)medewerker krijgt bij indiensttreding automatisch een account waarmee hij kan inloggen op o.a. de werkplek, webmail, de remote werkplek, Blackboard en Self Service. Meer informatie over het verkrijgen van de accountgegevens kunt u vinden op de pagina "Hoe krijg ik een account".

Voor externen (bijv. congresdeelnemers, gastdocenten) die toegang moeten krijgen tot ICT-voorzieningen kan een zogenaamd GMS-account aangevraagd worden. Gebruik hiervoor het daarvoor bestemde formulier Guest account request. Met dit account krijgen zij toegang tot:

  • Draadloos internet
  • Openbare werkplekken bij o.a. de Universiteitsbibliotheek
  • Digitale bibliotheek
    Binnen de gebouwen van de universiteit toegang tot catalogi, bibliografische bestanden, full-textbronnen en elektronische tijdschriften van de Universitaire Bibliotheken Leiden.


Meer informatie over de verschillende soorten accounts vindt u op de website van het ISSC.


Laatst Gewijzigd: 04-08-2016