Doe mee met lunchbytes

Tijdens de lunchbytes vertellen docenten over hun ervaringen met ICT in hun onderwijs.

Lunchbytes

Lunchbyte van Kim Beerden en Myra Arends, juni 2016.

Lunchbyte van Kim Beerden en Myra Arends, juni 2016.

For full descriptions in English click here.

Meld je aan voor één of meerdere lunchbytes en doe je voordeel met de praktische tips van je collega's. De lunchbytes zijn gratis, vinden plaats van 12.00-13.00 en zijn inclusief lunch.

  1. Studenten als ‘content creators’: Wikipedia en Instagram in het onderwijs
    In deze lunchbyte vertelt Caroline Stolte, docent geschiedenis, over een Instagramproject dat zij met studenten heeft gedaan. Daarnaast vertellen Arne Wossink projectleider van Wikipedia en docent Johannes Müller over een Wikipediaproject bij de opleiding Duits.
    Do 9 maart – Reuvensplaats 2.01A – 12.00-13.00 > Aanmelden

  2. Flipping the Classroom: wat is het en wat levert het op?
    Flipping the Classroom betekent het omdraaien van instructiemomenten en huiswerkopdrachten. Docenten Frans Willem Korsten en Nadia van Pelt vertellen wat er gebeurt als je de instructie als kennisclips aanbiedt en tijdens college/werkgroep met je studenten actief met opdrachten aan de slag gaat.
    Do 23 maart – Lipsius 002 – 12.00-13.00 > Aanmelden

  3. Laat van je horen met Podcasts en audio-feedback
    Podcasts is een audio-opname die studenten online kunnen beluisteren. Docenten Bram Ieven en Fresco Sam-Sin maken audio-opnames voor instructie van de collegestof. En wist je dat je ook audio kan gebruiken om feedback te geven op het werk van je studenten?
    Ma 3 april – Lipsius 002 – 12.00-13.00 > Aanmelden

  4. Meer studenten in je cursus? Ontwikkel een SPOC
    Maarten Mous vertelt over zijn ervaringen met het ontwikkelen en geven van een Small Private Online Course (SPOC), een ideale manier om studenten van over de hele wereld in je cursus te laten deelnemen. Ook bespreken wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een SPOC, naar aanleiding van een SPOC over NT2 die dit semester ontwikkeld wordt.
    Di 18 april – Lipsius 147 – 12.00-13.00 > Aanmelden

  5. Vertalen doe je in de vertaalstudio
    Sinds dit semester is onze faculteit een vertaalstudio rijker. In deze ruimte kunnen studenten met professionele software aan de slag met vertaal- en ondertitelopdrachten. Hiermee kunnen we Europees gecertificeerde vertalers opleiden. Docent Lettie Dorst vertelt over haar eerste ervaringen met deze vertaalstudio.
    Do 4 mei – Lipsius 002 – 12.00-13.00
    > Aanmelden

  6. Studenten onthouden stof beter door tussentijds toetsen
    Op meerdere momenten in de cursus toetsen is een goede manier om studenten de stof in delen eigen te maken. Docenten Tirza Schipper en Adriaan Rademaker vertellen op welke manier zij diagnostische toetsen inzetten. Ook laten zij twee programma’s zien waarmee je op een makkelijke en snelle manier formatieve toetsen ontwikkelt.
    Di 16 mei – Lipsius 002 – 12.00-13.00 > Aanmelden

  7. Meer interactie bij grote en kleine groepen studenten
    Iedere docent zou graag in gesprek gaan met zijn studenten tijdens de les, maar vaak leent de manier van lesgeven zich er niet voor en vaak houden de meeste studenten zich op de achtergrond. Hoe zorg je er voor dat je meer interactie krijgt met alle studenten? Docenten Annemarike Stremmelaar en Peter Burger vertellen hoe zij hebben gezorgd voor meer interactie in grote en kleine groepen studenten.
    Do 1 juni- Lipsius 147 – 12.00-13.00 > Aanmelden


Laatst Gewijzigd: 17-02-2017